07136293700

farahmand.hospital@gmail.com

دفتر بهبود کیفیت

دوشنبه 21 اسفند 1402
بازدید: 968

 

 

شرح وظایف دفتر بهبود کیفیت

1.انجام بازدید منظم و مدون مدیریتی با موضوع ارتقای فرهنگ ایمنی به همراهی تیم مدیریت اجرایی؛

2.انجام ارزیابی میدانی با موضوع ایمنی بیماران به همراهی تیم ایمنی بیمار؛ 

3.تشکیل کمیته پایش و سنجش کیفیت هر دو ماه یکبار؛

4.پایش و ارزیابی میزان اثربخشی و نحوه پیگیری و اجرای مصوبات کمیته ها و گزارش به تیم مدیریت اجرایی؛

5.شناسایی فرایندهای اصلی بیمارستان با مشارکت مسئولین؛

6.تعیین شاخص های سنجش فرایندهای اصلی با مشارکت مسئولین؛

7.گزارش تحلیلی نتایج شاخص های فرایندی به تیم مدیریت اجرایی؛

8.نظارت بر روند پایش برنامه های عملیاتی و بهبود کیفیت؛ 

9.تهیه گزارش تحلیلی نتایج شاخص های برنامه ای و پیشنهادات اصلاحی (در صورت لزوم) با مشارکت اعضای کمیته پایش و سنجش کیفیت و ارائه به تیم مدیریت اجرایی؛

10.طراحی شاخص های عملکردی بالینی و غیربالینی با مشارکت مسئولان واحدها/ بخش ها؛

11.ارائه پیشنهاد شاخص های عملکردی اولویت بندی شده به تیم مدیریت اجرایی؛

12.گزارش نتایج شاخص های عملکردی بالینی و غیربالینی به کمیته پایش و سنجش کیفیت؛

13.تهیه گزارش تحلیلی نتایج شاخص های عملکردی با مشارکت اعضای کمیته پایش و سنجش کیفیت و ارائه به تیم مدیریت اجرایی و اعلام نتایج به بخش/ واحد مربوطه در صورت موافقت تیم مدیریت اجرایی؛

14.نظارت بر اجرای صحیح اقدامات اصلاحی/ برنامه بهبود کیفیت ابلاغی تیم مدیریت اجرایی؛ 

15.تحلیل نتایج شاخص های ایمنی بیمار با مشارکت کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار؛

16.گزارش تحلیل نتایج شاخص های ایمنی در تیم مدیریت اجرایی؛ 

17.همکاری با مسئولان واحدها/ بخش ها جهت تدوین برنامه بهبود کیفیت؛

18.معرفی برنامه های بهبود بخش ها/ واحدها در تیم مدیریت اجرایی جهت تصویب و تامین منابع مورد نیاز؛ 

19.نظارت بر اجرا و پیشرفت برنامه بهبود کیفیت ابلاغ شده و ارائه گزارش نتایج به تیم مدیریت اجرایی؛

20.کدگذاری مستندات الزامی اعتباربخشی؛ 

21.بررسی نتایج خودارزیابی انجام شده توسط بخش ها/ واحدها و در صورت لزوم ارائه پیشنهاد اقدام اصلاحی/ برنامه بهبود کیفیت به تیم مدیریت اجرایی؛

22.ارائه گزارش نتایج خودارزیابی بخش ها/ واحدها و اولویت بندی اقدامات اصلاحی/ برنامه های بهبود کیفیت مورد نیاز به تیم مدیریت اجرایی؛

23.برنامه ریزی برای به اشتراک گذاری علل خطاهای پزشکی رخ داده به کارکنان مرتبط با هماهنگی مسئول فنی بیمارستان؛

24.بررسی و تایید پایایی و روایی پرسش نامه های رضایت سنجی کارکنان، بیماران و همراهان؛ 

25.انجام رضایت سنجی کارکنان و تحلیل نتایج آن با مشارکت واحد منابع انسانی؛ 

26.انجام رضایت سنجی از بیماران و همراهان و بررسی نتایج آن در کمیته پایش و سنجش کیفیت؛

27.گزارش تحلیلی و جمع بندی نتایج موارد شکایات، انتقادات و پیشنهادات بیمار، خانواده و کارکنان به کمیته پایش و سنجش کیفیت با مشارکت مسئول رسیدگی به شکایات و ارائه به تیم مدیریت اجرایی؛

28.ارائه گزارش مصوبات کمیته پایش و سنجش کیفیت در خصوص گزارش تحلیلی و جمع بندی نتایج موارد شکایات، انتقادات و پیشنهادات بیمار، خانواده آنان و کارکنان به تیم مدیریت اجرایی؛

29.حضور فعال در کلیه کمیته های بیمارستان؛

30.انجام ارزیابی تمامی بخش ها/ واحدها با مشارکت تیم ارزیابی داخلی.


   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.